Telšių r. Luokės gimnazija
„Jaučiuosi gerai“


Kodėl siūloma idėja. Mokinių fizinis aktyvumas – mažas, todėl išsivysto skeleto ir raumenų sistemos sutrikimai, didėja nutukimo rizika.  Atsižvelgiant į mokinių sveikatos problemas svarbu kryptingai organizuoti  sveikatos stiprinimo priemones.

XXI a. būdingi neigiamai sveikatą veikiantys faktoriai: per didelis informacijos srautas, susijęs su mokslo ir technologijos pažanga, stresas, judėjimo stoka, nesveikas maistas, užteršta aplinka.

Akivaizdu, kad sveikata labai priklauso nuo žmogaus noro būti sveikam, todėl turėtume pažvelgti praeitin, pasisemti išminties nuo senolių stalo. Senoliai teigė, kad judėjimas, fizinis darbas, stiprina ir treniruoja visą organizmą, tai yra vaistas nuo visų ligų.

Vaikams fizinis aktyvumas padeda geriau vystytis, lemia gerą nervų sistemos veiklą, dėl to gerėja mokymosi rezultatai.

Vykdant projektą mokiniai bus skatinami prisiimti atsakomybę ir kūrybiškai veikti: patys organizuos renginius, kurs ir pristatys vaizdinę medžiagą apie senolių mitybos įpročius. Numatoma organizuoti renginius, įvairias veiklas, kurios padės geriau suvokti nesveikos mitybos ir mažo fizinio aktyvumo problemą.

Siūlysime išbandyti naujus laisvalaikio leidimo būdus, skatinančius fizinį aktyvumą bei sveiką mitybą. Savo projektų veiklų metu numatome darnų mokinių ir mokytojų bendravimą bendruose renginiuose.

Idėjos tikslas – mokyklos bendruomenėje vykdyti sveikatos stiprinimo veiklą, susijusią su sveikos gyvensenos įgūdžių formavimu, kurie ugdo gebėjimą vertinti savo ir kitų sveikatos svarbą, fizinį aktyvumą.

Uždaviniai:

  1. Suteikti mokiniams esminių sveikos mitybos žinių bei padėti suprasti fizinio aktyvumo naudą.

  2. Organizuoti mokinių veiklą, nukreiptą į prasmingą laisvalaikio leidimą, suteikti mokiniams žinių ir supratimo fizinio aktyvumo ir sveikos mitybos temomis, kad tai peraugtų į kasdienį įprastą gyvenimo būdą, apimantį mitybos ir fizinio aktyvumo įpročius sveikatos gerinimo labui.

  3. Mokiniai, pildydami testus apie savo mitybą ir fizinį aktyvumą, konkrečiai išnagrinės savo gyvenimo būdą, suformuluos konkrečius asmeninius su pakeitimais susijusius tikslus ir juos vėliau įgyvendins.

  4. Kurti mokykloje saugią ir sveiką bei palankią sveikatai aplinką.

 Dalyviai – 8–12 klasių mokiniai.

Trukmė: 2015-2016 m. m.

Vieta: miestelis (gyvenvietė, mikrorajonas) ir jo apylinkės.

Sąlygos ir priemonės.

Siekiant įgyvendinti idėjos tikslą ir uždavinius, numatoma vykdyti šias veiklas: 

  1. Žinių ir informacijos teikimas:

    Paskaitėlių ciklas „ Sveikos mitybos taisyklės“. Dalyvauja 8–12 klasių mokiniai.

    Pamoka-paskaita „Sveika mityba“. Lektorė – Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė. Dalyvauja 8–12 klasių mokiniai.

    Diskusija „Pasirink teisingai“. Veda sveikos gyvensenos mokytoja. Dalyvauja 8–9 kl. mokiniai.

  2. Darbinė-kūrybinė veikla:

    Patiekalų gamyba pagal senolių sveiko maisto receptus. Projekto vykdymo metu 10–12 klasių mokiniai rinks senolių sveiko maisto receptus, gamins patiekalus ir juos pristatys.

    Kalendorių „Sveikos mitybos taisyklės“ gamyba. Dalyvauja 8–12 kl. mokiniai.

    Mitybos ir fizinio aktyvumo testų pildymas, sutarčių su savimi sudarymas. Keliami klausimai kokius mitybos įpročius pakeisti ir kaip susidaromas planas, kaip pakeisti kasdieninę judėjimo trukmę. Dalyvauja 8–12 klasių mokiniai.

  3. Fizinis aktyvumas:

    Sveikatingumo diena. Dalyvauja 8–11 kl. mokiniai ir mokyklos bendruomenė.

    Turistinis žygis dviračiais į Šatrijos kalną, esantį Luokės apylinkėse. Dalyvauja 8–10 kl. mokiniai, mokytojai, VSPS.

    Šokio pertraukėlės (pertraukų metu). Dalyvauja 8–12 kl. mokiniai.

 Laukiami rezultatai

  1. Mokyklos bendruomenė turės daugiau esminių sveikos mitybos žinių bei supras fizinio aktyvumo naudą.

  2. Mokiniai turės tvirtesnes nuostatas apie sveiką mitybą ir fizinį aktyvumą, sveikos mitybos įpročius, lemiančius gerą sveikatą.

  3. Tikimės, kad projekto pabaigoje mokiniai suras sveikos mitybos ir prasmingo fizinio aktyvumo kelius.

  4. Mokiniai, pildydami fizinio aktyvumo ir mitybos testus, sudarys sutartį su savimi: kokius mitybos įpročius reikia pakeisti ir kaip.

  5. Susidarys objektyvią nuomonę apie savo kasdieninę judėjimo trukmę ir susikurs planą, kaip ją pakeisti.

  6. Mokiniai supras, kokios yra svarbios pertraukos, kaip jas galima prasmingai išnaudoti ir kokį sveiką maistą reikia pasirinkti užkandžiams pertraukų metu.

  7. Mokiniai dalyvaus įdomioje, naudingoje jiems kūrybinėje, sportinėje veikloje.

 

Idėjos autorės: Eligija Knystautienė, Dalia. Jonauskienė.