Saugaus eismo naujienosŽiema – pavojingas metas pėstiesiems: policija siūlo net pakeisti spintos turinįĮkelta 2020-01-27
Žiemą, sutrumpėjus šviesiajam paros metui, fiksuojama daugiau tragiškų eismo įvykių, kurių metu nukenčia pėstieji. Šis gruodis bei sausis – dar klastingesnis, nes šalikelių nedengia sniego sluoksnis, išryškinantis lietuviams įprastą tamsią aprangą. Pasak Kauno kelių policijos valdybos vado Viginto Lukošiaus, eismo saugumą pagerintų ir spintos peržiūra – laikas pradėti rengtis šviesiau ir ryškiau. 2020-ieji taip pat prasidėjo pražūtingais įvykiais keliuose. Vien per vieną metų sandūros savaitę šalies keliuose įvyko 55 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Jų metu žuvo 4 eismo dalyviai, visi jie – pėstieji. Pagrindinės eismo įvykių priežastys – Kelių eismo taisyklių nepaisymas. Be atšvaito – 8 kartus rizikingiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, 2018 m. daugiausia pėsčiųjų žuvo būtent sausį, o eismo įvykių, kurių metu pėstieji nukentėjo, daugiausia užfiksuota gruodį. Tamsiuoju paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, kai vairuotojui pastebėti pėsčiąjį – labai sunku. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos, neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau. Kaip užtikrinti matomumą? Segėti atšvaitą, dėvėti šviesą atspindinčią ryškiaspalvę liemenę. Su atšvaitu pėsčiasis pastebimas iš 3 kartus didesnio atstumo (be atšvaito matomas tik 30–50 metrų atstumu, važiuojant su įjungtomis tolimosiomis šviesomis – 100 metrų atstumu), taip vairuotojas spėja sureaguoti ir išvengti susidūrimo. „Taip, žiemos periodas yra pavojingesnis. Pats kaip vairuotojas žinau, kad sunku pastebėti pėsčiąjį, jei jis eina tamsiai apsirengęs ir neturi šviesą atspindinčio elemento“ – įsitikinęs Kauno kelių policijos valdybos viršininkas V.Lukošius. Atkreipė jis dėmesį ir į savotišką lietuvių konservatyvumą drabužių atžvilgiu: tik žiema – taip ir apranga tamsesnė. Tą, anot pareigūno, yra pastebėję ir užsieniečiai, besilankantys mūsų šalyje. „Žmogui, žinoma, neįsakysi, ką rengtis, bet dėl savo saugumo įpročius tamsiu paros metu, manau, būtų galima pakeisti. Juk yra striukių, kurios turi šviesą atspindinčias juostas. Ar šiaip yra šviesesnės spalvos – iškart geresnis matomumas. Juk be striukės neišeisi žiemą. O štai atšvaitus ar liemenes dažnai žmonės pamiršta namuose. Galvoja, kaip nepamiršti mobilaus telefono, užsukti dujų čiaupą, užrakinti duris. Apie atšvaitus minčių nebelieka“, – teigė pašnekovas. Negelbsti nei modernios saugos priemonės Pasak V.Lukošiaus, greičiau pamatydamas kliūtį, vairuotojas greičiau gali priimti ir sprendimą. Ne visuomet ir tinkamas automobilio greitis išgelbėja. Štai V.Lukošius prisiminė atvejį, kai Kauno LEZ teritorijoje transporto priemonė, aprūpinta visais naujausiais saugumo įrenginiais – pats automobilis stoja „pajutęs“ kliūtį priekyje, vis vien partrenkė pėsčiąją. Ji tiesiog iššoko į kelią prieš pat mašiną. Tad net saugos sistemos nesureaguoja, jei kliūtis pamatoma paskutinę akimirką. „Neišgelbės tavęs niekas, jei tu pats nebūsi drausmingas ir atsargus“, – reziumavo pareigūnas. Tapti pavyzdžiu vaikams Pėsčiųjų elgsenos taisyklių būtina mokytis nuo pat mažų dienų. Čia pavyzdį pirmiausia turėtų rodyti tėvai, sutemus į gatvę su atžalomis eidami tik prisisegę atšvaitus. Tačiau ne kartą tenka matyti atvejų, kai suaugusieji, rodydami prastą pavyzdį, su vaikais gatvę kerta net ir degant raudonam šviesoforo signalui – užtenka apsidairyti. Tačiau vaiką tai skatina ir ne tokiose saugiose sankryžose, būnant vienumoje, pradėti taip elgtis. Policijos priminimas pėstiesiems: - Tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, esame matomi, jei nešamės šviečiantį žibintą, prožektorių, vilkime ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prie drabužių (rankinės) esame prisisegę atšvaitą (-us). Pagal galimybes, dėvime šviesius (ryškius) viršutinius drabužius; - Įžengti į važiuojamąją kelio dalį galime tik po to, kai įvertiname atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikiname, kad tai saugu; - Prieš įžengdami į pėsčiųjų perėją įsitikiname, kad vairuotojas mane (mus) pastebėjo ir stabdo transporto priemonę; - Eidami per važiuojamąją kelio dalį dėmesį sutelkiame į aplinkos ir eismo situacijos stebėjimą (o ne į skambutį ar gautą žinutę mobiliajame telefone, muziką ausinukuose); - Jei eismas reguliuojamas, vadovaujamės šviesoforais su pėsčiųjų simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalais; - Jeigu einame kelkraščiu, važiuojamosios kelio dalies pakraščiu – tik prieš transporto priemonių važiavimo kryptį. Informacijos šaltinis: „15 min“, rubrika „Gazas“ Nuotraukos |